7 Ara 2021

Dolap uygulaması iade kabul etmemek

Dolap uygulaması iade kabul etmemek hakkınız var ama bu hakkınızı haklı bir nedene dayandırmalısınız aksi halde iade itiraz talebiniz kabul edilmeyecektir.

Ayrıca iade süreci iki farklı şekilde ele alınmaktadır:

1. Kargo alıcıya ulaşmadı, iptal etti
2. Kargo alıcıya ulaştı, iade etmek istiyor

Sizin durumunuz hangi süreçteyse dolap uygulaması iade kabul etmemek durumunuz da buna göre değişmektedir.

dolap uygulaması iade kabul etmemek


1. Kargo ulaşmadı ve iptal edildi

Eğer alıcı, bu süreçte iade ya da iptal talep ediyorsa, bu aşamada iptal mecburen gerçekleşiyor. Yani bu aşamadaki iade ya da iptal talepleri için, bir satıcı olarak yapabileceğiniz bir şey yok ve itiraz etme şansınız da yok.

Çünkü sistem gereği alıcılara böyle bir hak verilmiştir. Alıcı, herhangi bir sebepten dolayı "kargolama" sürecinde olan bir ürünü iptal etme hakkına sahiptir.

2. Kargo ulaştı ama iade etmek istiyor

Diyelim ki ikinci el kıyafet satışı yaptınız. Sattığınız kıyafeti kargolayıp, alıcıya gönderiniz ve ulaştırdınız. Alıcı kargoyu aldı ancak onay vermedi. İade etmek istiyor ama siz geri almak istemiyorsunuz. Bu yüzden iade talebine itiraz ediyorsunuz. Peki bu durumda sonuç ne olur?

Bu konu ile ilgili olarak; ne zaman kabul etme ya da etmeme hakkınız olduğunu açıklığa kavuşturalım.

Mesela siz ilanda, o kıyafet ile ilgili tüm önemli temel bilgileri vermişseniz ama buna rağmen alıcı iade etmek istiyorsa, o iadeyi kabul etmeme hakkınız var çünkü siz ilanda zaten tüm bilgileri vermişsiniz.

 Mesela kıyafet bir eksiği varsa, kusuru varsa bile siz ilanda belirtmişseniz bundan dolayı size geri iade yapmak istiyorsa siz kabul etmeme hakkına sahipsiniz.

Ama şöyle de bir durum var; mesela siz ilan detayında o kıyafetin beden ölçüsünü yazdınız diyelim. Yazmış olduğunuz beden ölçüsü, o kıyafetin etikende yazan ölçü diyelim. Fakat o kıyafet yıkanma, kullanma gibi aşamalardan sonra ölçüsü değişebilmektedir.

Eğer siz, o kıyafetin değişmiş olan ölçüsünü ilan detayında belirtmemişseniz ve alıcı, etikette yazan beden ölçüsüne dayanarak o kıyafeti sizden almışsa, sonrasında denediği zaman beden ölçüsünün kendisine uymadığını fark ederse, bu durumda iade etme hakkı var ve siz de kabul etmelisiniz.

Bu durum aynı zamanda renk için de geçerlidir. Kullandığınız telefonun kamerasının renk ayarı değişmiş olabilir ya da rengi farklı şekilde gösteriyor olabilir. Siz ilan detayında o kıyafetin rengini net bir şekilde belirtmelisiniz. Aksi halde alıcı yine sadece bu sebepten dolayı bile iade etmek isteyebilir.

İşte bu yüzden dolayı önemli olan şey sizin ilanda bu bilgileri belirtip belirtmediğinizdir. Alıcı size hangi sebepten dolayı iade etmek istiyor bu önemlidir. Sizin ilanda belirtmiş olduğunuz kusurlar varsa, alıcı bu kusurlara dayanarak iade edemez.

Eğer, siz satıcı olarak İlanda, o kıyafet ile ilgili bilgileri doğru bir şekilde yazmışsanız; alıcı buna rağmen o bilgilerden kaynaklı bir memnuniyetsizlik durumu neticesinde iade etmek istiyorsa, bu durumda iadeyi kabul etmeme hakkınız var.

Mesela: siz ilan detayında o kıyafetin küçük bir kusuru olduğunu ifade ettiniz, kusurunu fotoğrafta da çekip göstermişsiniz. Bu durumda alıcı, o kıyafeti satın aldıktan sonra o kusuru öne sürerek size iade etmek istiyorsa kabul etmeme hakkınız mevcut.

Ama eğer ilandaki bilgiler ile kıyafetin sahip olduğu özellikler uyuşmuyorsa ve bu durum bariz bir şekilde ortadaysa, itiraz etme hakkınız yok, iadeyi kabul etmelisiniz.

İadeye itiraz ederseniz ne olur?

Anlaşmazlık durumunda dolap uygulaması yöneticileri devreye girer. Yöneticiler, tarafların durumlarını inceler ve nihai kararı verir.

Bu durumlarda nihai karar genellikle satıcının leyhine olur. Eğer alıcının, yukarıda bahsettiğim “bilgi uyumsuzluğu” gibi bir durum söz konusu değilse, iade edebilme şansı pek yoktur (tabii ki siz satıcı olarak kabul etmediğiniz sürece).

Alıcının haklı bir sebebi olması gerekiyor ki bu haklı sebebi de ancak ilanda yer alan bilgiler ile kıyafetin sahip olduğu özellikleri “aynı olmaması” durumunda olur.

Bu nedenle eğer siz dolap uygulamasında ikinci el kıyafet satışı yapıyorsanız ve satışlarınızda iade sorunu yaşamak istemiyorsanız; satışa sunduğunuz o ikinci el kıyafet ile ilgili tüm bilgileri kapsamlı bir şekilde ilan detayında girmeye özen gösteriniz. 

Bu sayede hem alıcı hem de satıcı taraf sorunsuz bir ikinci el kıyafet satış ve alış deneyimi yaşamış olacaktır.

dolap uygulaması iade kabul etmemek 

0 comments:

Yorum Gönder

Siz de yorum yaparak, konuya katkıda bulunabilir ve düşüncelerinizi ifade edebilirsiniz.